اخبار تابناک

ساخت وبلاگ
رئیس قوه‌قضاوئیه با اشاره با بیان اینکه برخوردهای عزتمندانه و مقتدرانه رهبر انقلاب باید مدنظر همه مسئولان باشد، گفت: هیچ یک نباید به گونه ای صحبت کنیم که بوی اختلاف نظر، مخالفت و دوقطبی بودن از آن استشمام شود و بهانه ای به دست دشمنان نظام داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز  مسئولان عالی قضایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی، شهید قدوسی و شهدای هفتم تیر به فرارسیدن هفته قوه قضاییه اشاره کرد و با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی تمام تلاش خود را برای دستیابی به اهداف و انجام درست وظایف قانونی و شرعی خود انجام می‌دهد، گفت: امیدواریم اهداف بلند و تعالیم این بزرگان همواره مدنظر ما باشد و بتوانیم خدمات و حسنات شهید بهشتی و سایر شهدای قوه قضاییه را به نحو شایسته ادامه دهیم.

وی با بیین شخصیت شهید بهشتی و خدمات این شهید بزرگوار قبل و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این سید جلیل القدر، اهل فکر و اهل فضیلت به دلیل همین خدمات و حسنات مغضوب دشمنان قرار گرفت و هیچگاه تهمت هایی را که از ناحیه دشمنان به ایشان زدند فراموش نمی‌کنیم، در حالیکه خلوص و ایثار و دلسوزی او بر کسی پوشیده نبود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه در هفته قوه قضاییه دستاوردها، عملکرد و رویکردها و اهداف دستگاه قضایی از سوی مسؤلان این قوه به اطلاع مردم خواهد رسید؛ مجموع خدمات قوه قضاییه را قابل توجه دانست و تصریح کرد: مجموع خدمات و تلاش‌های قوه قضاییه و سازمانهای تابعه آن در شرایطی ارائه می‌شود که این قوه با محدودیت‌های شدید بودجه ای و نیروی انسانی مواجه است با این حال مسئولان عالی قوه قضاییه، مدیران جهادی و نیروهای زبده و خبره آن همواره در راه تحقق اهداف قوه قضاییه تلاش می‌کنند.

آملی لاریجانی با تأکید براینکه «کمبودها و چالشهای قوه قضاییه نمی‌گذارد خدمات این دستگاه آن طور که باید و شاید نمود پیدا کند» به سختی کار رسیدگی به 15 میلیون پرونده ثبت شده در سال اشاره کرد و گفت: اطاله دادرسی و عدم اتقان برخی آرا و بسیاری از مشکلات دیگر قوه قضاییه عمدتاً به کمبود نیروی انسانی و بودجه مربوط است و امیدواریم همه اجزای نظام جمهوری اسلامی ایران به رفع این کمبودها و حل و فصل چالش های دستگاه قضایی به عنوان یکی از ارکان  اساسی این نظام کمک کنند.

رئیس دستگاه قضا توجه به آرمان های عدالت محور انقلاب اسلامی، احقاق حقوق عامه و بویژه حمایت از محرومان را در چارچوب نگاه توحیدی به انجام وظایف و خدمات، از محورها و رویکردهای همیشگی قوه قضاییه اعلام کرد.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: توصیه همیشگی اینجانب به مدیران، قضات و کارکنان دستگاه قضایی این است که در کنار همه محدودیت‌ها و کمبودها، با اخلاص و روحیه جهادی و در راه خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

 آملی لاریجانی در ادامه به سخنان چند روز اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و مجموعه این سخنان در کنار منش و روش رهبر معظم انقلاب را الگویی عملی برای مسئولان نظام در مواجه مقتدرانه، عزتمندانه، مستقل و حکیمانه با نظام سلطه توصیف کرد و افزود: کوتاه نیامدن در مقابل دشمن و احساس ضعف و عجز نشان ندادن، برگرفته از روحیه ای انقلابی، معنوی و در عین حال حکیمانه و منطقی است که ریشه در آموزه‌های دینی و آیات قرآنی دارد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه برخوردهای عزتمندانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری باید مدنظر همه مسئولان قرار گیرد، اظهار کرد: تجربه نشان داده است که هرگاه از خود ضعف نشان داده ایم، دشمنان فشار را بیشتر کردند و هرگاه با اقتدار در مقابل آنها ایستادیم، عقب نشستند.

آملی لاریجانی بر لزوم حفظ وحدت و انسجام و حرکت همه مسؤلان در زیر پرچم ولایت فقیه تأکید کرد و افزود: همه ما باید توجه کنیم مطابق اصل 57 قانون اساسی تمام قوای نظام جمهوری اسلامی ایران زیر نظر امامت امت و ولایت مطلقه امر است پس در واقعیت و در عمل نیز باید این طور باشد و هیچ یک نباید به گونه ای صحبت کنیم که بوی اختلاف نظر، مخالفت و دوقطبی بودن از آن استشمام شود و بهانه ای به دست دشمنان نظام بدهد.

رئیس دستگاه قضا افزود: حتی کسانی که ولایت فقیه را قبول ندارند باید این واقعیت را بدانند و درک کنند که امنیت و پیشرفت کشور بر محور ولایت فقیه است و نگاهی کوتاه به وضعیت برخی کشورهای همسایه و سرنوشت انقلاب های منطقه نشان می دهد که «همه ما باید قدر این نعمت را بدانیم».

 آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با تبریک آزادی فلوجه از دست تروریست‌های داعش به دولت و ملت عراق، تأکید کرد: حامیان تروریسم و داعش باید بدانند که جایی در عراق ندارند و در آینده نیز سایر مناطق اشغال شده به دست مردم عراق آزاد خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه «وحدت و انسجام دولت و ملت عراق»، در کنار توجه به هشدارها و دلسوزی های مرجعیت در این کشور را موجب پیروزی‌های اخیر در مقابل تروریست‌ها دانست و افزود: عراق کشوری مهم با سرمایه‌های عظیم تمدنی، انسانی و مادی است که مطمع نظر کشورهای سلطه بوده است و از این رو باید مردم و دولت عراق  همواره وحدت و انسجام خود را حفظ کنند.

آملی لاریجانی تصریح کرد: با کمک کشورهایی که حامی مقاومت مردم منطقه در مقابل تروریست ها و دشمنان هستند ان شاءالله آینده سوریه نیز با پیروزی همراه خواهد شد و دشمنان پاسخ دندان شکن الهی را دریافت خواهند کرد.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی درباره طرح ارتقای سلامت قضایی و اداری در دستگاه قضایی ادامه یافت.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 155 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:56

اشرار تحت تعقیب در بندر امام(ره) پس از به شهادت رساندن افسر آگاهی و مجروح کردن دو مامور دیگر متواری شدند.

به گزارش میزان، صبح امروز ماموران پلیس ماهشهر در جریان حضور چند نفر از اشرار تحت تعقیب در بندر امام(ره) قرار گرفتند. ساعتی بعد یک تیم از ماموران برای دستگیری اشرار در مخفیگاه آنها حاضر شده و برای دستگیری این متهمان فراری وارد عمل شدند.

دقایقی بعد یکی از اشرار که متوجه حضور ماموران شده بود با چاقو به سمت آنها حمله کرده و با ماموران درگیر می شود، در این حین همدستان این متهم تحت تعقیب با اسلحه کلاشینکف به سمت ماموران شلیک می کنند که متاسفانه یک افسر پلیس شهید و دو نفر نیز زخمی می شوند.
در حال حاضر حال دو افسر پلیس خوب گزارش شده است.

همچنین تیم ویژه ای از ماموران پلیس آگاهی تحقیقاتشان را برای شناسایی و دستگیری اشرار فراری آغاز کردند.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 178 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:56

چین با استفاده از ریزتراشه‌های ساخته شده توسط متخصصان خود، موفق به ساخت سریع ترین ابر رایانه جهان شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از یاهو، این کشور توانست با موفقیت قدرتمندترین ابررایانه جهان را بدون کمک گرفتن از آمریکا و استفاده از فناوری‌های آن کشور بسازد.

این ابررایانه که Sunway TaihuLight نام دارد، دارای دو برابر سرعت نمونه قبلی بوده و از توانایی پردازش یک کوادریلیون در ثانیه برخوردار است که این میزان در مقایسه با نمونه قبلی که در چین و با استفاده از تراشه‌های  شرکت آمریکایی اینتل ساخته شده بود بیشتر است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که چین دارای ابررایانه های بیشتری نسبت به آمریکا است.

 متخصصان براين باورند که تحريم‌های آمريكا عليه چين با هدف جلوگيری از بهبود فناوری‌ ابررايانه‌ها بوده است. اما چين به جای توقف فعالیت‌های خود،‌ تمامی بودجه و سرمايه خود را صرف توليد و توسعه این ابررایانه‌ها کرده است.

این ابر رایانه که در مرکز ابر رایانه ملی چین واقع شده، برای مدل سازی آب و هوا و انجام پژوهشهای علمی استفاده خواهد شد.

 ابر رایانه کشور چین، به دلیل سرعت و به واسطه تست توسط کارشناسان آلمان و آمریکا، در لیست TOP500که دو بار در سال منتشر می شود قرار گرفته است.

این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که از 10 رایانه سریع جهان، دو دستگاه در چین، چهار مورد در آمریکا و به ترتیب در ژاپن، آلمان، سوئیس و عربستان سعودی یک دستگاه وجود دارد.

چین  هزینه های بسیار زیادی را صرف انجام پروژه های علم و فناوری کرده و به دنبال آن به یک پیشرو در زمینه فناوری‌های پیشرفته تبدیل شده است.

مقامات چین همچنین قصد دارند تا بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان را در جنوب شرقی این کشور راه اندازی کنند.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 169 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:56

این روزها همگان منتظرند تا ببینند چه کسی بر صندلی مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور تکیه خواهد زد.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جانشین محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای سابق رئیس‌جمهور که به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران راهی زاگرب شد، مشخص شده، اظهار داشت: خیر، هنوز تصمیمی در این باره از سوی رئیس‌جمهور گرفته نشده است.

اضافه می‌شود، صادق جایگزین محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر سابق کشورمان در کرواسی شده است.

صادق از چهره‌های نزدیک و مشاور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. او پس از ثبت‌نام هاشمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری 92 به عنوان معاون تبلیغات ستاد وی انتخاب شد. اما این سمت او در تیم هاشمی‌رفسنجانی دوام زیادی نداشت و با عدم احراز صلاحیت هاشمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری وی با توصیه هاشمی به ستاد حسن روحانی رفت.

صادق با انتخاب روحانی به عنوان ریاست‌جمهوری ایران تبدیل به چهره‌ای اثرگذار در دولت شد. وی از همان اوایل زمانی که حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشت کارهای رسانه‌ای رئیس‌جمهور منتخب را انجام می‌داد.

از محمدرضا صادق به عنوان مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور یاد می‌شُد. به مرور با استقرار کامل دولت و اعضای کابینه از شدت اثرگذاری و حضور مداوم صادق در دولت کاسته شد.

برخی علت آن را اختلاف و مخالفت برخی افراد در دولت با وی عنوان می‌کردند. برخی نیز می‌گفتند که صادق در کارهای رسانه‌ای بسیاری از وزرا دخالت می‌کند و این مسئله موجب نارضایتی روابط عمومی و مسئولان رسانه‌ای وزرا می‌شود.

در این میان صادق با برخی بیماری‌ها نیز دست و پنجه نرم می‌کرد و چند باری هم در بیمارستان نیز بستری شد که یک بار رئیس‌جمهور به عیادت وی نیز رفت.

صادق درمدت حضور رئیس‌جمهور کرواسی در ایران و دیدارهایش با مقامات رسمی ایران یکی از چهره‌های همیشه حاضر در این مراسم‌ها بود.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 204 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:44

با پایان مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری در ایالات‌متحده آمریکا حضور هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ برای رقابت نهایی مسجل شده است . سیاست‌های اعلامی این دو نفر به‌اندازه‌ای با یکدیگر متفاوت است که کمتر می‌توان نقطه اشتراکی در اظهارات آن‌ها یافت . پیروزی هر یک از این دو می‌تواند آینده کاملا متفاوتی برای آمریکا به وجود آورد و سیمای سیاست خارجی آمریکا را کلا دگرگون سازد. 

اصولا اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا به‌گونه‌ای است که می‌تواند با تصمیمات خود تغییراتی اساسی در رفتار این کشور در عرصه جهانی به وجود آورد.تفاوت در شعارهای این دو نفر تا حدی به تاکتیک‌های انتخاباتی مربوط است و هریک در تلاش است با وعده‌هایش نظر بخشی از جامعه آمریکا و یا حامیان مالی را به‌سوی خود جلب کند و به این طریق بخت خود را در مسیر کاخ سفید افزایش دهد . به‌طور مثال کلینتون از رژیم صهیونیستی به‌عنوان متحد دائمی آمریکا نام می‌برد تا بتواند حمایت مالی جامعه صهیونیست آمریکا و لابی‌های منتسب به آن‌ها را متوجه خود کند. در همین حال، ترامپ کمک مالی یهودیان را رد می‌کند تا با اتکا به ثروت خود بتواند نظر جامعه مسلمانان آمریکا را که به خاطر اظهاراتش از او مکدر هستند تا حدی تعدیل کند.اتفاقا این عمل سبب می‌شود لوئیس فراخان رهبر یکی از مهم‌ترین اجتماعات اسلامی در آمریکا بدون اعلام حمایت از ترامپ او را موردستایش قرار دهد.

عمده اختلاف‌نظر کلینتون و ترامپ در مورد مسائل بین الملل به طرح بزرگ‌تری بازمی‌گردد که این دو برای سیاست‌های کلان خود و نقش آمریکا در جهان در نظر گرفته‌اند.کلینتون به اصول کلی که بعد از جنگ جهانی دوم سرلوحه سیاست خارجی آمریکا بوده است کاملا وفادار است و آمریکا را در نقش پلیسی می‌داند که وظیفه‌اش گسترش ارزش‌های لیبرالی و حراست از آن‌ها است.بسیاری از ناظران برنامه‌های او را به‌نوعی ترکیبی از سیاست‌های بوش و اوباما می‌دانند. 

کلینتون دوران ریاست جمهوری همسر خود،بیل کلینتون، را دوران طلایی سیاست‌خارجی آمریکا می‌داند که در آن اقدامات اساسی.درجهت پیشبردصلح انجام‌شده است.در آن زمان آمریکا بارها از نیروهای نظامی خود در نقاط مختلف جهان استفاده نمود.اگرچه در بعضی مواقع مانند بوسنی توانست وجهه آمریکا را بهبود بخشد اما در عوض تصاویر نظامیان کشته‌شده آمریکا در سومالی هنوز خاطر مردم در ایالات‌متحده را آزار می‌دهد. کلینتون طرفدار قدرت هوشمند است یعنی ترکیبی از ابزار نظامی اقتصادی حقوقی و حتی استفاده از مؤلفه‌های فرهنگی . سابقه چنین دیدگاهی به زمان ریاست او بر وزارت امور خارجه و همکاری نزدیک او با وزارت دفاع و سازمان سیا بخصوص عملیات سرنگونی قذافی در لیبی بازمی‌گردد. کلینتون نقشی کلیدی در تحمیل تحریم‌ها به ایران داشته است و حتی از خرید نفت ایران توسط چین و هند جلوگیری نمود. بدین ترتیب او اقتصاد را به‌عنوان یکی از پایه‌های قدرت هوشمند می‌شناسد.

او معتقد به ادامه نقش سنتی ناتو است چون اعتقاد دارد که روسیه تهدیدی برای اروپا است و ناتو موظف است ضمن تأمین امنیت انرژی در اروپا قدرت پوتین را نیز مهار کند.

در مقابل او ترامپ قرار دارد.تفاوت اظهارات ترامپ با سایر افرادی که بعد از جنگ جهانی دوم برای رسیدن به ریاست جمهوری در آمریکا تلاش کرده‌اند به حدی است که یکی از مصاحبه‌شوندگان آنارشیست او علت طرفداری خود از ترامپ را چنین عنوان کرده:"رفتار ترامپ مانند شخصیت جوکر در فیلم بتمن است و در دوران او ما می‌توانیم پایان دنیا را مشاهده کنیم". 

ترامپ را می‌توان از نظر روابط بین‌الملل یک رئالیست کلاسیک دانست به همین خاطر در تحلیل‌های خود اهمیت زیادی برای نقش دولت و قدرت سخت  قائل است.سابقه او در تجارت باعث شده هرگاه در مورد یک مسئله غامض بین‌المللی از او سؤالی شود او به‌سادگی پاسخ دهد با مذاکره و چانه‌زنی این مسئله را حل می‌کنیم. ترامپ به‌اندازه کلینتون که چند سالی وزیر امور خارجه آمریکا بوده با مسائل مربوط به روابط بین‌الملل آشنا نیست و در بعضی مواقع اظهاراتی ضدونقیض و سطحی بیان داشته است.به‌طور مثال در یک برنامه تلویزیونی حماس و حزب‌الله را با یکدیگر اشتباه می‌گیرد و یا عنوان می‌کند چون چند بار سفرهایی تجاری به روسیه داشته است می‌تواند به‌راحتی با پوتین همکاری کند و از عهده مذاکره با او برمی‌آید.در حقیقت قالب اصلی که او مسائل را از طریق آن چارچوب بررسی می‌کند دیدگاه اقتصادی است و برای نتیجه‌گیری در مورد یک عمل سود و زیان مالی آن را موردتوجه قرار می‌دهد. 

ترامپ معتقد است سال‌ها دخالت آمریکا در گوشه کنار جهان باعث تحلیل توان این کشور شده است. به همین خاطر او طرفدار انزوای آمریکا است. این سیاست در کشور آمریکا بی‌سابقه نیست. به‌طور مثال بعد از جنگ جهانی اول سیاست انزواطلبی آمریکا باعث شد وودرو ویلسون رئیس جمهور وقت نتواند در جهت عضویت ایالات‌متحده در جامعه ملل که خود بانی آن بود اقدامی مؤثر انجام دهد.

ترامپ در سال 2011 در کتاب خود به قدرت سخت به‌عنوان قدرت قابل‌اتکا اشاره می‌کند و اگرچه اهمیت تکنولوزی را نیز مد نظر قرار می دهد ولی آن را در خدمت قدرت سخت می‌داند. او خصوصا به قدرت هسته‌ای آمریکا توجه ویژه دارد.

ازنظر ترامپ مسائل امنیتی در روزگار فعلی نسبت به زمان جنگ سرد تغییر عمده نموده‌اند و موضوعاتی مانند تروریست و بحران آوارگان را شامل می‌شوند که در زمان جنگ سرد اهمیت چندانی نداشته‌اند و ساختار فرسوده ناتو توان مواجهه با این موضوعات جدید را ندارند و آمریکا باید در جهت تغییر در وضعیت ناتو اقدام کند.

ترامپ معتقد است آمریکا سهم زیادی برای ایجاد امنیت جهانی و دفاع از متحدان خود صرف کرده است در عوض خود این کشورها به‌صورت منصفانه‌ای برای ایجاد امنیت جهانی فعال نبوده‌اند .

با ذکر یک مثال می‌توان به عمق تفکر ترامپ در مورد متحدان آمریکا پی برد.او در مصاحبه‌ای می‌گوید اگر ژاپن موردحمله قرار گیرد آمریکا خود را موظف می‌داند حتی به قیمت آغاز جنگ جهانی سوم از این کشور دفاع کند ولی اگر آمریکا موردتهاجم باشد ژاپن هرگز برای دفاع از آمریکا عملی انجام نمی‌دهد او مدعی است عدم تقارنی شدید بین منافع اتحادهای نظامی و تعهدات آمریکا در این اتحادها وجود دارد و باید این وضع را تغییر داد .

یکی از کانون‌های اختلاف نظر بین این دو کاندیدا سوریه است. در بحران سوریه کلینتون خواستار استفاده از نیروهای آمریکا در سوریه و ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در این کشور است تا بتوان آوارگان را در آن پناه داد. او نقش اصلی نیروهای آمریکا را آموزش و تسلیح نیروهای شورشی بر علیه دولت اسد می‌داند.

به‌زعم کلینتون پوتین نباید در سوریه اقدام نظامی انجام دهد چون این کار به آشوب در منطقه کمک می‌کند و حمایت پوتین از اسد را هم‌ردیف حمله روسیه به اوکراین می‌داند.همچنین کلینتون بر سقوط دولت اسد توسط.برخی گروه های شورشی که به نظر او معندل تر می باشند تاکید دارد.

در مقابل ترامپ چندین بار رئیس‌جمهور روسیه را به خاطر عملکردش ستوده و از دخالت روسیه در اوکراین حمایت کرده است حتی با حملات هوایی روسیه در سوریه موافق است و این حملات را در راستای اهداف آمریکا می‌داند. او با اشاره به حوادث لیبی عنوان می‌کند اقدامات آمریکا در لیبی باعث افزایش ناامنی در منطقه شده است و درنهایت نفت لیبی در اختیار تروریست‌ها قرارگرفته. همچنین خلا قدرت در لیبی باعث شده تروریست‌ها بتوانند به زرادخانه ارتش لیبی دست پیداکرده و حملات قدرتمندانه‌تری را در سایر نقاط ترتیب دهند.به این ترتیب ازنظر ترامپ اگرچه اسد شخصی مناسبی نیست ولی سقوط او در سوریه درنهایت به نفع تروریست‌ها است و در زمان حال گزینه بهتری به جای دولت اسد وجود ندارد هرچند در جایی اشاره‌کرده که باید صبر کرد تا اسد و شورشیان در جدال با یکدیگر به‌شدت ضعیف شوند و در آن هنگام با حداقل هزینه در موضوع دخالت نمود.

به نظر او آمریکا می‌تواند یک منطقه امن در سوریه ایجاد کند ولی هزینه این اقدام را باید کشورهای ثروتمند عربی و حتی آلمان پرداخت کنند چون درنهایت این کشورها از بحران‌های امنیتی و سیل پناهجویان متضرر شده‌اند.

کلینتون از مدافعان حمله به عراق و سرنگونی صدام بوده است هرچند که اخیرا این کار را یک اشتباه نامیده است.ولی ترامپ در آن زمان از مخالفان سرسخت چنین عملی بوده است. این اختلاف‌نظر به خاطر این است که کلینتون وظیفه آمریکا را توسعه ارزش‌های لیبرالی غربی به هر قیمت می‌داند ولی ترامپ مانند بسیاری از واقع‌گرایان کلاسیک اختلال در کارکرد دولت مستقر را منجر به گسترش بی‌نظمی و آشوب می‌داند.

در مورد کشور ایران کلینتون از حامیان معامله هسته‌ای غرب با ایران است ولی درعین‌حال معتقد است باید به هر روش ممکن ایران را مجبور به اجرای مفاد این قرارداد نمود وهمچنین نظارت بیشتری بر ایران اعمال کرد. طیف اقداماتی که او برای کنترل ایران در نظر دارد بسیار گسترده و شامل تحریم های اقتصادی  وحتی عملیات نظامی می‌ گردد.درمقابل ترامپ مانند دیگر جمهوری‌خواهان با معامله هسته‌ای انجام‌شده با ایران مخالف است ولی شدت مخالفت او به‌اندازه آن عده که خواهان لغو کامل این قرارداد بودند نیست .

کلیدواژه او در اینجا نیز مذاکره بیشتر است خلاصه نظر او دراین‌باره که در چندین مصاحبه و مناظره اعلام‌شده چنین است:" ما با مشقت فراوان ایران را تحریم کردیم و خود را از بازار این کشور محروم نمودیم و بعد از رهبری مذاکراتی سخت زمانی‌که این تحریم‌ها برداشته شد و پول ایران آزاد گردید دوباره به‌اشتباه خود ادامه دادیم و درنهایت ایران به‌جای خرید هواپیما از ما، قراردادی با فرانسه منعقد کرد و ما از منافع مالی اقدامات خود محروم ماندیم". ترامپ با توجه به شعارخود مبتنی بر تقدم منافع ملی آمریکا شرایط معامله هسته‌ای را اشتباه می‌داند.یکی از اصول سیاست خارجی ترامپ که آن را در کتابی به سال 2011 عنوان کرده این است که آمریکا نباید در یک منازعه با نتیجه مبهم شرکت کند. به‌این‌ترتیب بعید به نظر می‌رسد در صورت پیروزی او در انتخابات خواهان مواجه جدی با ایران باشد. به‌علاوه چنین عملی با سیاست کلی او در مورد انزوای آمریکا هماهنگ نخواهد بود.

در مورد ایران یک نکته اساسی در مصاحبه‌های کلینتون و ترامپ وجود دارد که باید به آن دقت نمود کلینتون خواستار این است که حق غنی‌سازی اورانیوم ایران محدود شود ولی ترامپ معتقد است ایران نباید توان ساخت بمب را داشته باشد. به‌این‌ترتیب نظر ترامپ با قرارداد هسته‌ای فعلی هماهنگی بیشتری دارد.

سیاست کلی کلینتون در خاورمیانه این است که ضمن محدود کردن قدرت ایران  برتری رژیم اشغالگر قدس را در منطقه حفظ کند .در همین حال کلینتون معتقد است آمریکا باید نقشی فعال تر در مذاکرات سازش بین اشغال گران قدس و اعراب داشته باشد .درمقابل ترامپ معتقد است که آمریکا باید حداقل به مدت 15 سال در مجادله بین اعراب و اسراییل بی‌طرف باقی بماند تا طرفین بتوانند به راه حلی مناسب با شرایط منطقه دست پیدا کنند. 

اوگفته اگرچه تلاش می کند بین رژیم اسرائیل و اعراب سازشی ایجاد شود ولی مطمئن است چنین چیزی امکان ندارد چون هیچ‌کدام از طرفین حاضر به کوتاه آمدن از مواضع تند خود نیستند پس بهتر است آمریکا  در این منازعه بی‌طرف بماند .ترامپ اولین کاندیدایی است که بعد از تاسیس رژیم صهیونیستی شهامت اعلام چنین موضعی را داشته است. چنین نظری باعث شد تا روزنامه هاآرتص انتخاب احتمالی او به‌عنوان رئیس‌جمهور را فاجعه‌ای برای رژیم اشغالگر قدس بداند چراکه معتقد است در صورت موفقیت ترامپ او این رژیم را در مقابل اعراب و حتی پوتین که در سوریه در حال قدرت‌نمایی است تنها رها می‌کند.

یکی دیگر از اصول اعلامی سیاست خارجی کلینتون کمک به متحدان این کشور به‌خصوص در خاورمیانه است.این در حالی است که ترامپ ادعا کرده رژیم‌هایی مانند عربستان بدون کمک امریکا قادر به ادامه حیات خود نیستند و باید از این به بعد هزینه بیشتری بابت حمایت های آمریکا بپردازند.

کلینتون نقش عمده‌ای در هماهنگ کردن آمریکا با فرانسه و انگلستان در حملات علیه قذافی داشته است. اما درعین‌حال برای فرار از عواقب این عمل و ناامنی لیبی در زمان حال عنوان کرده او تنها در نقش وزیر امورخارجه به دستورات اوباما عمل کرده و تصمیم‌گیرنده نهایی نبوده است. کلینتون حتی با حمله آمریکا به عراق موافق بوده است ولی در مناظرات انتخاباتی این عمل را اشتباه می داند .در جدید ترین اظهارات کلینتون  تعدادی از قراردادهای تجاری را که قبلا برای تصویب آن ها تلاش زیادی کرده است نیازمند بازنگری اساسی عنوان کرده است .این عملکرد تا اندازه بسیار زیادی ناشی از حملات ترامپ به آن دسته از تصمیمات کلینتون است که در نهایت نتایج مورد انتظاری ایجاد نکرده اند.

برخی تحلیل گران مسائل آمریکا معتقدند کلینتون در تصمیم‌گیری‌های اساسی که حتی بعضی از آن‌ها منجر به جنگ شده‌اند به‌اندازه کافی دقیق نبوده است و به عواقب این تصمیمات به‌اندازه کافی اهمیت نمی‌دهد.او مسائلی مانند ایجاد خلاء قدرت و ملت‌سازی و مشکلات ساختاری در کشور هدف را در نظر نمی‌گیرد و فقط به سرنگونی دولت هدف توجه دارد.

صرف‌نظر از اینکه این دو نفر تا چه حدی به وعده‌های خود پایبند باشند جامعه آمریکا در حال بررسی این وعده‌هاست. آنچه که تاکنون مشخص‌شده گروه‌های مختلفی از مردم آمریکا موافق برنامه‌های ترامپ یعنی همان چیزی که تاکنون اکثر سیاستمداران شهامت ابراز آن را نداشته‌اند هستند. در حقیقت هدف ترامپ جلب نظر آن عده‌ای از مردم آمریکا است که به خاطر سیاست‌های فعلی آمریکا به حاشیه رانده‌شده‌اند و یا این سیاست ها نفعی برای آن ها نداشنه اند.ولی کلینتون در تلاش است کانون‌های قدرتی را موردتوجه قرار دهد که مدت‌هاست سیاست آمریکا را رهبری می‌کنند.رقابت نزدیک این دو نشان‌دهنده این است که شاید وقت تغییری اساسی در سیاست‌های آمریکا فرارسیده باشد.

* دانشجوی دکتری روابط بین‌الملل دانشگاه تهران

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 200 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:44

گمرک ایران از برنامه ریزی برای خرید پیشرفته ترین دستگاه کنترلی ایکس ری در گمرکات کشور خبر داد و گفت: ایکس ری های جدید روزانه بین 1200 تا 1500 دستگاه کانتینر با سرعت بالا و دقیق اسکن نمایند.

به گزارش فارس به نقل از گمرک، ایران این سازمان از برنامه ریزی برای خرید پیشرفته ترین دستگاه کنترلی ایکس ری برای استقرار در گمرکات کشور خبر داد و اعلام کرد: ایکس ری های جدید می توانند روزانه بین 1200 تا 1500 دستگاه کانتینر را بسیار دقیق و با سرعت بسیار بالا اسکن نمایند. ایکس ری های جدید این توانمندی را دارند تا با سرعت بالا محموله ها را اسکن نمایند و کاملاً استانداردهای جهانی در این ایکس ری ها رعایت شده است. 

بنابراین گزارش علی کمره ای مشاور رئیس کل گمرک ایران با تأیید این مطلب گفت: در حال حاضر 4 دستگاه ایکس ری برای گمرکات خریداری شده و به زودی در گمرکات اجرایی مستقر خواهد شد، اما ایکس ری هایی که ما شناسایی کرده ایم و در حال برنامه ریزی برای خرید آنها هستیم می توانند روزانه 1200 تا 1500 کانتینر را به دقت بسیار بالا و با سرعت زیاد اسکن نمایند.

کمره ای در این خصوص بیشتر توضیح داد و گفت: ما با چهار شرکت خارجی مذاکراتی انجام داده ایم و آنها موافقت کرده اند که به صورت BOT (اجاره به شرط تملیک) جهت تجهیز گمرکات ایران به امکانات پیشرفته کنترلی مشارکت نمایند و این مذاکرات در حال نهایی شدن است. 

کمره ای از فراخوان شناسایی اشخاص و شرکت های توانمند سرمایه گذار در زمینه دستگاه های ایکس ری کانتینری هم خبر داد و گفت: کلیه شرکت های واجد شرایط داخلی که در این زمینه فعالیت داشته و دارای سوابق اجرایی مرتبط با موضوع هستند و یا دارای نمایندگی فروش بوده و تمایل به سرمایه گذاری در این بخش را دارند می توانند جهت همکاری با گمرک توانمندی های خود را به گمرک اعلام نمایند.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 151 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:44

مدیر امامزاده بی بی زینب شهرستان گلوگاه گفت: از آنجایی که مقبره امامزاده بی بی زینب در مسیر عبور زائران امام رضا(ع) قرار دارد و کاملا برای مسافران قابل رویت است، روزانه بیش از 2 هزار مسافر در این محل، توقف و از این مکان متبرکه زیارت می کنند.

رضاعلی زارع در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: امامزاده بی بی زینب در حوزه استحفاظی روستای خورشیدکلای شهرستان گلوگاه قرار دارد و همچنین مقبره برادرش امامزاده اسحاق در فاصله 500 متری در داخل روستای خورشیدکلا واقع شده است.

وی افزود: امامزاده بی بی زینب در حد فاصل 2 کیلومتری تا شهرستان گلوگاه و 18 کیلومتری تا شهرستان بهشهر و در مجاورت اتوبان بهشهر به گلوگاه قرار دارد.

زارع خاطرنشان کرد: از آنجایی که مقبره امامزاده بی بی زینب در مسیر عبور زائران امام رضا(ع) قرار دارد و کاملا برای مسافران قابل رویت است، روزانه بیش از 2 هزار مسافر در این محل توقف و از این مکان متبرکه زیارت می کنند.

مدیر امامزاده بی بی زینب شهرستان گلوگاه گفت: به دلیل استقبال زائران از این مکان متبرکه، مجتمع فرهنگی و زائرسرا در 5 طبقه به فاصله 30 متری مقبره امامزاده بی بی زینب در حال ساخت است تا با مهیا کردن امکانات رفاهی به زائران خدمات شایسته تری ارائه شود.

زارع اظهار کرد: تاریخ ولادت و وفات امامزاده بی بی زینب نامشخص است و در جایی درج نشده اما بر اساس گفته معتمدین و ریش سفیدان اهالی روستای خورشیدکلا، این امامزاده بیش از 300 سال قدمت دارد.

وی با بیان اینکه هیچ شجره نامه ای از امامزاده بی بی زینب موجود نیست، افزود: با تحقیقات انجام شده و با مستندات شفاهی، امامزاده بی بی زینب و امامزاده اسحاق از نوادگان امام موسی کاظم(ع) هستند.

زارع خاطرنشان کرد: در مازندران امامزادگان زیادی وجود دارد که اکثر آن ها فاقد شجره نامه هستند زیرا در سالیان گذشته اداره اوقاف وجود نداشت تا از متون شجره نامه امامزاده ها حفاظت و نگهداری کند و معمولا شجره نامه ها در دست متولیان بومی نگهداری می شد که به مرور زمان از بین رفت.

مدیر امامزاده بی بی زینب شهرستان گلوگاه گفت: پس از استان فارس، بیشترین امامزادهها در استان مازندران وجود دارد زیرا از طرفی مازندران پناهگاه علویان بود و از طرفی نوادگان امامان معصوم از عراق به ایران مهاجرت میکردند و سپس برای زیارت حرم امام رضا(ع) در مسیر شهرهای مازندران در اثر بیماری یا حوادث طبیعی وفات می یافتند و محل تدفین آنها همیشه مکانی متبرک و مقدس برای زائران بوده است.

زارع با اشاره به اینکه علت قرار گرفتن امامزاده بی بی زینب در کنار اتوبان، تعریض جاده بهشهر به گلوگاه توسط اداره راه و شهرسازی بوده است، افزود: مقبره این امامزاده از زمان تدفین تا پیش از دوران انقلاب اسلامی حدود 20 متر از اتوبان فاصله داشته اما با اجرای طرح توسعه و تعریض جاده، به حریم محوطه امامزاده تجاوز شده و مقبره فقط 2 متر با اتوبان فاصله دارد.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 165 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:44

ماه رمضان که فرا می‌رسد، افطار وقت مناسبی برای دید و بازدیدهایی است که گاهی تنها یک بار در سال در محیطی خارج از کار یا منزل رخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا، جدول زیر نشان می‌دهد که افطار و شام در رستوران‌ها و هتل‌های مجلل شهر برای هر نفر چقدر تمام می‌شود و کدام به صرفه‌تر است.

 تنوع منویی و خدمات باعث شد برای مقایسه قیمت‌ها، منو برخی از این رستوران‌ها و هتل‌ها، به سه بخش ویژه افطار، غذاهای اصلی و دیگر اقلام (نوشیدنی، دسر، میوه، سالاد، اردور و ...) تقسیم شود.

اطلاعات براساس آن چه در وب سایت رسمی این رستوران‌ها و هتل ها آمده جمع‌آوری شده و بالاترین قیمت منو، با توجه به منوهای متفاوت برخی از رستوران‌ها انتخاب شده است. جدول زیر می‌تواند مقایسه‌ای باشد برای آنها که انتخابشان یک افطار و شام لوکس است.

نام رستورانتنوع اقلام افطاریتنوع اقلام شام

دیگر اقلام

(نوشیدنی، دسر، میوه، سالاد، اردور و...)

مجموع قیمت

(ریال)

تالار فرمانیه814 نوع12 نوع1,250,000
هتل استقلال148 نوع12 نوع

1,654,620

 (بدون احتساب قیمت سالن)
اسپیناس پالاس1511 نوع16 نوع

2,700,600

 (بدون احتساب قیمت سالن)
رستوران گردان برج میلاد2221 نوع52 نوع

2,700,600

 (با احتساب مالیات بر ارزش افزوده)
هتل اوینندارد18 نوع29 نوع2,180,000


اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 195 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:44

سریال پادری در قسمت هفتم خود کنایه‌ جالبی درخصوص وعده‌های دولت روحانی درباره نتایج برجام مطرح کرد. اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 196 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:44

عضو هیات علمی دانشگاه سيستان و بلوچستان گفت: كمربند زلزله 90 درصد خاك كشور ايران را در برگرفته و باید در ساخت و سازها دقت فراوانی کرد.

دكتر حسين نگارش در گفت‌وگو با ايسنا اظهار داشت: آنچه كه در اين ميان حائز اهميت است، وضعيت اسفبار شهرها و كلان‌شهرهاست كه بر روي گسل ها و يا در مجاورت آنها ساخته شده اند و در معرض خطر زلزله قرار دارند.

عضو هيات علمي دانشگاه سيستان وبلوچستان در ادامه افزود: ايران از جمله كشورهايي است كه از گسل هاي فراواني تشكيل شده و حركت اين گسل ها باعث رها شدن انرژي ذخيره شده و بروز زلزله هاي مكرر  مي‌شود.

به گفته نگارش، وقوع اين زمين لرزه ها تلفات جاني و خسارت هاي مالي فراواني را در مناطق شهري به دنبال داشته است.

وي بيان كرد: زلزله هاي مخرب و فاجعه آميز چند دهه اخير نشان داد كه ايران كشوري زلزله خيز است و هيچ نقطه اي از آن از خطر زلزله در امان نيست.

نگارش، همچنين به وجود گسل‌هاي زياد در سرزمين ايران اشاره كرد و اظهار داشت: حركت هاي افقي يا عمودي اين گسل ها در برخي از شهرهاي ايران، منجر به بروز زلزله در اين گونه شهرها يا نواحي پيرامون آنها شده كه از اين رو ضرورت پرداختن به علت وقوع زلزله و همچنين تاثير گسل ها بر شهرهاي كشور به خوبي احساس مي گردد.

وي تصريح كرد: در اين رابطه بايد به دو موضوع مهم در شهرها پرداخته شود كه مورد نخست بايد به مكان گزيني شهرها و شناخت گسل ها دقت بيشتري شود و دوم آنكه مقاوم سازي ساختمان ها با معيارهاي علمي فراموش نشود.

نگارش ادامه داد: ساختمان زمين شناسي فلات ايران و حواشي آن به سيستم كمربند چين خورده دوران زمين شناسي ارتباط دارد كه از نظر ذخائر معدني و اقتصادي يك عامل بالقوه و مثبت و از نظر تكان هاي لرزه خيزي يك عامل منفي است.

وی در پايان گفت: كشور ايران در قسمت مياني كمربند كوهزايي آلپي قرار گرفته و اين حركات هنوز به اتمام نرسيده و تعادل نهايي برقرار نشده است لذا با توجه به موقعيت ايران و واقع شدن در بين دو قاره قديمي و مقاوم يعني اورآسيا در شمال و آفريقا و عربستان در جنوب و گسل هاي فعال و فراوان و زلزله هاي متعدد دليل اين مدعا است.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 183 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:12

گاهی اوقات دیواری را می‌چینند تا تو را نبینند، دیوار می‌گذارند تا از تو نترسند و تو در گوشه‌ای برای خودت زندگی کنی تا بمیری چون تو جذام داری.

به گزارش ایسنا، ترس و ترسیدن همیشه ناشی از ندانستن و نشناختن بوده است؛ آدمی از هرچه که نمی‌شناسد می‌ترسد، جذام را نمی‌شناسیم و از آن تنها چهره‌هایی به هم ریخته، دست و پایی معلول و چشمانی نابینا را تصور می‌کنیم، شاید همین ترس، همین نشناختن و همین مطرح نبودن موجب شده باشد جذامی‌هایمان را در گوشه‌ای از شهر رها کرده تا به حال خود، با فقر، سختی‌های بیماری و زندگی تنهای خود را ادامه دهند تا به مرگ برسند.

درمانگاه‌شان سر درب بزرگی دارد و رویش نوشته "درمانگاه امراض پوستی"، کسی نداند فکر می‌کند این درمانگاه تخصصی بوده و مانند تمام درمانگاه‌های دیگر دارای دکتر و پرستار است، درب درمانگاه باز است واردش که می‌شوی جایگاه نگهبانی وجود دارد، اما در هیچ‌کدام از زمان‌هایی که ما به آنجا رفتیم، نگهبان حضور نداشته است، اینجا محل نگهداری تنها هشت مریض جذامی است، راستی، همین چند روز پیش شدند هفت نفر، دیوار مربوط به همین قسمت است؛ دیوار را کشیده‌اند تا جذامی‌ها از غیر جذامی‌ها جدا باشند یا به زبان دیگر درمانگاه(آسایشگاه) جذامی‌ها را از بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد جدا کرده‌اند تنها به این دلیل که این‌ها جذام دارند.

وارد درمانگاه می‌شویم؛ در را که باز می‌کنیم انگار درِ خانه‌ای متروکه در قسمتی دورافتاده از شهر را باز کرده‌ایم، راهرو ورودی آن چراغ ندارد، هوای درون گرفته و گرم است و اصلا انگار تهویه‌ای جز پنجره‌های باز، هوا را جا به جا نمی‌کند، در همین میان یکی از جذامی‌ها که وسط راهرو قرار دارد و بر روی ویلچر است توجه ما را جلب می‌کند، انگار می‌داند که چهره‌اش برای ما خیلی غریبه است، سرش را پایین می‌اندازد و به داخل اتاقش می‌رود، کمی جلوتر می‌رویم، نوشته است "اتاق پزشک"، راستش را بخواهید ما هم نمی‌دانیم این اتاق انباری بوده که تنها اسمش به اتاق پزشک تبدیل شده یا اتاق پزشکی که حالا انباری شده است!

  درِ اتاق سمت چپ باز است و صدایی از درد و رنج به گوشمان می‌رسد، یک پیرمرد و پیرزن که جذام داشته‌اند روی تختند و دستگاه اکسیژن به آنان وصل است، عروس‌شان به عنوان پرستار کنار تخت‌شان نشسته بود و از گرمای فراوان خود را باد می‌زد، می‌گفت: "جذام که به پیری می‌رسد، تو را با درد می‌کشد، بیماران جذامی با اینکه بیماری‌شان در حال حاضر پیشرفت نمی‌کند، اما آنقدر بدن را ضعیف می‌کند که دردهای کوچکی که در پیری به سراغ آدم می‌آیند، صد برابر احساس می‌شوند".

صدای یکی از بیمارها به صورت نامشخص می‌آید؛ داد و بیداد می‌کند روی میزش می‌زند و کلا درست نمی‌تواند حرف بزند، این همان بیماریست که جذام بافت مغزی او را از بین برده و دچار معلولیت ذهنی شده است، کف پایش را به دلیل زخم جذام، بسته‌اند، چوب بزرگ و بلندی در اتاقش دارد آن را بر می‌دارد و همینطور داد و بیداد کنان به بیرون می‌رود، روی صندلی حیات می‌نشیند و به مدت چندین دقیقه با خودش حرف می‌زند، خوشبختانه از درمانگاه خارج نمی‌شود چون اگر بخواهد این کار را بکند اصلا مانعی بر سر راهش وجود ندارد.

داخل اتاق بعدی می‌شویم، سه بیمار در اینجا حضور دارند، یکی از آن‌ها همانیست که ابتدای ورود به درمانگاه بر روی ویلچر دیده بودیم، شروع می‌کنیم به صحبت کردن با او و او مانند تمام افراد دیگر این جامعه می‌تواند صحبت کند و نظر دهد، او هم دلش می‌خواهد تفریح کند، ازدواج کند، در خیابان‌ها راه برود و ... اما چون چهره‌اش به خاطر جذام به هم ریخته است، نمی‌تواند... می‌گوید: "تنها خدماتی که در اینجا دریافت می‌کنیم، وعده‌های غذایی است. غیر از آن دیگر هیچ".

چند بیمار دیگر در اینجا حضور دارند، اما کسالت ظهر و گرمای اینجا، آنان را به خواب عمیق فرو برده است. دستشویی، آشپزخانه، اتاق پرستار و ... هم وجود داشت، اما مشخص بود که مدتیست اصلا مورد نظافت قرار نگرفته‌اند، آنقدر فضا گرفته و سیاه بود که دیگر تحمل حضور در درمانگاه را نداشتیم و خواستیم تا به خانه‌های سازمانی جذامی‌ها برویم.

دیواری میان بیمارستان و درمانگاه جذامی‌ها قرار داده‌ایم،  از آن بابت که وقتی به بیمارستان می‌رویم نبینیم‌شان یا زمانی که از کنارشان رد می‌شویم، دست کودک‌مان را بگیریم و دور شویم، دیوارِ فراموشی را قرار داده‌ایم چون آنان دیگر در حال تمام شدنند... دیوارِ بی‌توجهی را قرار داده‌ایم و حالا آنان در آن کنج شهر علاوه بر دردشان، تنهایی‌شان را هم بیشتر می‌چشند، بعد از جذام حالا آنان به دیوار‌مردگی دچار شده‌اند.

برای دیدن از خانه‌های جذامی با یکی از خود بیماران از قبل قرار گذاشته‌ایم تا ما را راهنمایی کند، آقای مقدمی در جوانی این بیماری را از پسرعمه‌اش گرفته است و وقتی متوجه این بیماری شده، سریعا برای درمان خود اقدام کرده است، به همین دلیل جذام در او پیشروی نکرده و زیاد به او آسیب نرسانده است، لاغر است و نحیف، جذام چهره او را به هم ریخته است، حرف که می‌زند نمی‌داند از کدام درد خود و دوستانش بگوید، بار اولی که تلفنی با او ارتباط برقرار کردم و شرایط زندگی را پرسیدم، پشت تلفن گریه‌اش گرفت، بیشتر غمگینی‌اش مربوط به دختر و پسرش بود، تمام سعی و تلاشش از اینکه با ما حرف بزند به خاطر این بود که صحبت‌هایش به وزیر بهداشت برسد، همیشه تاکید داشت اگر وزیر بهداشت بداند اینجا چه وضعیتی دارد، حتما کمک می‌کند.

  به تعداد سه یا چهار بلوک در نزدیکی بیمارستان هاشمی‌نژاد مربوط به خانه‌های جذامی‌هاست؛ درب ورودی این بلوک‌ها همیشه باز است و نگهبانی هم ندارند، در هر بلوک، خانه‌های سوییت‌مانند کوچکی قرار دارد که در این خانه‌ها دستشویی و حمام وجود ندارد و تنها دارای آشپزخانه و در بعضی موارد یک اتاق دیگر هستند، می‌گویند این خانه‌ها از قبل از انقلاب ساخته شده بوده و از همان ابتدا به جذامی‌ها تعلق داشته است، وارد بلوک‌ها که می‌شدیم هم انسان‌های سالم و هم بیمار در این خانه‌ها بودند. از بچه دو ساله تا پیرمرد هفتاد ساله در این خانه‌ها زندگی می‌کنن،. بیشترین چیزی هم که توجه‌مان را جلب می‌کند، فقریست که در اینجا شکل گرفته.

مقدمی می‌گوید در این خانه‌ها 70 نفر زندگی می‌کنند که از این تعداد 36 نفرشان جذام دارند، پشت سر هم از دردهایش حرف می‌زند، از اینکه قبلا آشپزخانه داشتند و حالا خراب شده است، از تنها حمام عمومی که برای آنان در حاشیه خیابان قرار داده‌اند و ... برای اینکه بتواند راحت حرف بزند ما را به یکی از خانه‌های جذامی‌ها می‌برد.

آق‌ماهی...

"آق‌ماهی" پیرزنی بود که به خانه‌اش رفتیم. تنها صدایی که از خانه‌اش می‌آمد صدای تلویزیون 14 اینچی‌اش بود، بعد از اجازه داخل خانه‌اش می‌شویم؛ روی زمین نشسته است، جذام هم انگشتان دستش را خورده است و هم پاهایش را، مهربان و ساکت است، اولین چیزی که از دیدن او به ذهنم می‌رسد این است که بپرسم چند سالش است و بچه‌هایش کجایند.

چند سالتونه حاج‌خانوم؟

نمیدونم 60 یا 70 سال.

چند ساله اینجایین؟

نمی‌دونم از قبل از انقلاب.

چندساله دست و پاتونو از دست دادین؟

از بچگیم.

الان چرا تنهایین؟

کلا تنها زندگی می‌کنم.

انگار یکهو چیزی مانند پتک می‌خورد بر سرم! مگر می‌شود کسی 60 یا 70 سال تنها زندگی کند؟ آن هم با این شرایط جسمی، آن هم با این بیماری، می‌گوید: تنها کسانی که خیرند گاه‌گاهی به من سر می‌زنند و در کارهایم کمک می‌کنند، قوم و خویش هم دارم آن‌ها هم گاهی اوقات به دیدنم می‌آیند.

از او می‌خواهم بیشتر از مشکلاتش بگوید، مانند هر زن خانه‌داری اول از همه از مشکلات درون خانه‌اش می‌گوید، ادامه می‌دهد: بالای صندلی می‌نشینم و غذا درست می‌کنم، قبلا در این خانه‌ها رختشورخانه هم بود و لباسهایمان را می‌شست، اما در حال حاضر خودم باید بشویم، حتی ماشین لباسشویی هم نداریم، حمام و دستشویی بیرون از اینجاست و برای من که پا ندارم، رفت و آمد با پاهای مصنوعی بسیار سخت است.

آقای مقدمی در ادامه تصریح می‌کند: 36 سال است جذام دارم و از طریق زخم‌های عفونی پسرعمه‌ام، من هم به این بیماری مبتلا شدم متاسفانه همان زمان هم بیماران را به حال خود رها می‌کردند و این امر موجب بروز بیشتر این بیماری می‌شد، در رشته ادبیات در دانشگاه تحصیل کردم، اما بازهم به خاطر بیماری‌ام نتوانستم آن را ادامه دهم تا سال 85 در کارهای مختلفی فعالیت می‌کردم تا اینکه کلا در این سال با فوت همسرم تمام زندگی‌ام بهم ریخت و من ماندم و دو فرزندم!

او با بیان اینکه هیچ کجا به خاطر بیماری به من اجازه فعالیت و کسب حقوق نمی‌دادند، اضافه می‌کند: در همان سال‌ها تصادف بدی هم کردم، از کارافتاده شدم و کم کم به شغل آزاد روی آوردم چون توان پرداخت کرایه خانه‌ را نداشتم، مجبور شدم با دو فرزند سالمم به خانه‌های سازمانی جذامی‌ها بیایم و در اینجا زندگی کنم، خانه هم که نیستند تنها یک سرپناهند و اصلا از لحاظ امکانات برای جذامی‌ها مناسب نیستند به طور مثال بسیاری از جذامی‌ها دست و پا ندارند و اصلا امکاناتی برای آنان وجود ندارد که اگر تنها باشند بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند.

آقای مقدمی از فرزندانش می‌گوید و عنوان می‌کند: دخترم به خاطر پولی که نداشتم نتوانست درس بخواند و به دانشگاه برود به رشته خیاطی علاقه داشت، اما چون پول خرید چرخ خیاطی را نداشتیم، نتوانست در این کار فعالیت کند.

او در خصوص مشکلات بیماران جذامی که در اینجا زندگی می‌کنند، خاطرنشان می‌کند: بعضی بیماران هنوز زخم دارند و باید برای زخم خود دارو تهیه کنند که بیمارستان هیچ دارویی برای آنان تهیه نمی‌کند، تا روزی که بمیریم بیماری هست، اما ساکت است، همین بیماری زمانی که بدن‌مان دچار زخم یا هر نوع بیماری دیگری شود موجب ضعف دوچندان بدن شده و به طور مثال زخم‌ها دیرتر بهبود می‌یابند، بیماری ما ممکن است برگردد و به همین علت باید هر از چندگاهی از ما آزمایش بگیرند تا کسانی که با ما زندگی می‌کنند و سالمند، دچار مشکل نشوند.

این بیمار جذامی با بیان اینکه "چون ما معلولیم ما را باید بریزند دور؟"، می‌افزاید: جذام در ایران ریشه‌کن شده اما جذامی که ریشه‌کن نشده است انجمن حمایت از جذامی‌ها هر چند وقتی تغذیه را برای ما فراهم می‌کند و با اینکه یک تشکل مردمی است از علوم پزشکی کمک بیشتری به ما می‌کند، اصلا اگر انجمن نباشد که ما می‌میریم.

ماهانه 280 هزار تومان!

آقای مقدمی در خصوص میزان مستمری که از دانشگاه علوم پزشکی دریافت می‌کند، می‌گوید: من به همراه دو فرزندم به طور کلی ماهانه 30 هزار تومان از علوم پزشکی مستمری دریافت می‌کنیم، اداره‌کل بهزیستی استان هم ماهانه 50 هزار تومان می‌دهد، این مستمری‌ها به اضافه 80 هزار تومان از طرف انجمن جذامی‌ها و یارانه 45 هزارتومانی، در مجموع برای خانواده سه نفری ما می‌شود ماهانه 280 هزار تومان!

 در تمام این مدت، آق‌ماهی فقط حرف‌های ما را گوش می‌کند و برای تایید آنان سر تکان می‌دهد، نگاهش که می‌کنم فقط لبخند می‌زند، انگار از مهمان‌های سرزده‌اش خوشحال شده است.

آقای مقدمی از علائم بیماری می‌گوید: علامت اول این بیماری ریزش ابروها و خارش بدن است، بعد از آن نقاط حساس بدن شروع به از بین رفتن می‌کنند، صورت را به هم می‌ریزد و انگشتان پا را زخم می‌کند، اگر کسی زود متوجه بیماری شود و آن را درمان کند، از آسیب‌های جدی آن در امان می‌ماند، درد آن بیش از حد است به طوری که کسی که جذام نداشته باشد آن را درک نمی‌کند، یکی از دردهای آن به اسم ساندری است، طوری است که فرد از شدت درد خود را به در و دیوار زده و غلط می‌خورد مثلا من گاهی اوقات که این درد را حس می‌کردم در سرمای زمستان به بیرون از خانه می‌رفتم و در خیابان غلط می‌خوردم، علاوه بر درد آن احساس می‌کردم یک جانداری مانند مورچه زیرپوست من حرکت می‌کند با دارو همه این دردها به مرور زمان درمان شدند.

بعد از تمام شدن صحبت‌ها از خانه آق‌ماهی بیرون می‌آییم، به گفته آقای مقدمی در کنار این خانه‌ها، قبلا آشپزخانه‌ای هم وجود داشت، اما در حال حاضر به یک خرابه تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، بیماران جذامی مشهد در گذشته دچار بی‌مهری‌هایی نیز شده بودند به طوری‌ که تعدادی از بیماران از شرایط درمانگاه ناراضی بوده و به شهر یا روستای خود رفته‌اند، این در حالیست که باید این بیماران تحت درمان قرار می‌گرفتند، بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد در ابتدا توسط یکی از خیران که انجمن حمایت از جذامی‌ها را در خراسان راه‌اندازی کرده بود، به بیماران جذامی تعلق گرفت، بعد از آن و بعد از ریشه‌کن شدن بیماری، این بیمارستان به علوم پزشکی تعلق گرفت و بیماران جذامی به بیمارستان طالقانی منتقل شدند، بعدتر نیز این بیماران در انتقال‌های فراوان قرار گرفته تا اینکه به یک درمانگاهی در کنار بیمارستان هاشمی‌نژاد انتقال یافتند، در ابتدا این بیماران تحت پوشش بیمارستان طالقانی بود، اما بعد از گذشت مدتی، دوباره تحت پوشش بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد قرار گرفتند.

در این رابطه با یکی از مسوولان مربوطه گفت و گویی انجام دادیم، محمدهادی سعید مدقق، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص بیماران جذامی به ایسنا، می‌گوید: به مدت چهار ماه است که برنامه‌ها و رسیدگی‌ها برای آنان متفاوت شده و اوضاع بهتر شده است؛ در حال حاضر برای آنان غذا و پرستار تامین می‌شود.

وی اضافه می‌کند: در ابتدا نابسامانی زیادی داشتند، اما اکنون مقدار قابل توجهی از این نابسامانی‌ها اصلاح شده است؛ قبلا خیلی مورد بی مهری قرار گرفته بودند.

مدقق با اشاره به کمک‌هایی که خیران و انجمن حمایت از بیماران جذامی به این افراد می‌کند، می‌گوید: ماهانه از طرف دانشگاه مستمری دریافت می‌کنند؛ دارو هم از نظر آنان چه باشد مهم نیست، اما داروهای موردنیاز که دکتر تجویز می‌کند تامین می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه می‌دهد: قبلا خیلی بیشتر مورد غفلت واقع شده بودند؛ طی دو سالی که به معاونت آمده‌ام دیواری که درمانگاه آنان را از بیمارستان جدا می‌کند وجود داشت.

وی یادآور می‌شود: این درمانگاه و بیماران آن قبلا جزو بیمارستان بودند، اما تداخل بیماران جذامی با دیگر بیماران واقعا مطلوب نبود؛ مردم کوچه و خیابان آنان را می‌شناسند و با زندگی آنان عادت کرده‌اند و ما اعتقاد داریم که باید آزاد باشند.

مدقق در خصوص اینکه چرا باید درمانگاه و خانه‌های آنان نگهبان نداشته باشد و بی در و پیکر باشند اظهار بی اطلاعی می‌کند و می‌افزاید: تعداد بیماران جذامی رو به کم شدن هستند و همین تعداد هم با مشکلات زیادی همراهند؛ اما به خاطر ذهنیت‌هایی که نسبت به این بیماری وجود دارد، هر پرستاری حاضر به مراقبت از آنان نیست و اگرچه برای آنجا پرستارها مشخص شده و حضور دارند، اما به خاطر سختی‌های مراقبت ممکن است از کار در بروند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص بیماری جذام و احتمال عود دوباره این بیماری در بیماران، خاطرنشان می‌کند: احتمال این اتفاق بسیار کم است و بعید می‌دانم که این بیماری دوباره بخواهد عود کند.

به گفته پزشکان، 95 درصد افراد در ایران در برابر بیماری جذام ایمن هستند، زیرا بیشتر افراد در بدو تولد واکسن "ب.ث.ژ" را دریافت می‌کنند که این واکسن علاوه بر بیماری سل در برابر بیماری جذام نیز ایمنی ایجاد می‌کند همچنین بیشتر افراد به صورت ژنتیکی نیز در برابر ابتلا به این بیماری ایمن هستند، عامل این بیماری باکتری به نام"مایکو باکتریوم لپره" از خانواده باکتری سل است که قابلیت سرایت بسیار پایینی دارد.

  شنبه، یکشنه، دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه؛ شنبه، یکشنبه و ... . بیماران جذامی در این درمانگاه تنها روزها را شمارش می‌کنند و منتظرند روزی برسد که بتوانند به راحتی راه بروند، به زیبایی ببینند، به آرامی به خویشان خود دست دهند و ترسی از اینکه چهره‌شان را نمایان می‌کنند، نداشته باشند.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 152 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:12

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 195 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 17:12

کمتراز یک ماه تا برگزاری کنکور سراسری باقی مانده است و در تب‌وتاب تلاش‌ها و دلنگرانی‌های داوطلبان برای قبولی، موسسات خصوصی دام‌های متعددی را برای فریب خانواده‌ها پهن کرده‌اند.

به گزارش پارس نیوز، کمتر از یک ماه دیگر (24 و 25 تیر) تا برگزاری کنکور سراسری فرصت باقی مانده است و این روزها تب‌وتاب درس خواندن و تست زدن میان داوطلبان کنکور حسابی گرم است.

در فرصت باقی مانده تا کنکور موسسات مختلف از کلاس‌های کنکور تا مشاوران، تبلیغات گسترده‌ای را برای جذب داوطلبان کنکور می‌کنند و با وعده‌های دلفریب سعی در اغوای دانش‌آموزان دارند.

بازار مشاوران کنکور این روزها حسابی داغ است به گونه‌ای که با تبلیغات عجیب درخصوص تکنیک‌های مطالعه و تست زنی تلاش می‌کنند در آخرین فرصت‌های باقی مانده به مخاطبان خود القا ‌کنند که نکات کلیدی تست زنی و مطالعه را برای کسب رتبه برتر به آنها آموزش می‌دهند.

با یکی از همین مشاوران تماس می‌گیریم که می‌گوید: در مدت زمان باقی مانده به کنکور برای هر جلسه مشاوره یک ساعته 200 هزار تومان دریافت می‌کند و به دانش‌آموز یاد می‌دهد که چگونه در دروس تخصصی تست بزند.

گروه مشاوره دیگری نیز می‌گوید:‌ از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور مانند شهید بهشتی و تهران برای مشاوره استفاده می‌کند و در توضیح روش کارشان مدعی است که ابتدا با دانش‌آموز صحبت می‌کنیم و سپس او را به یکی از مشاوران خود از رتبه‌‌های برتر دانشگاه‌های مطرح کشور، مرتبط می‌کنیم تا شیوه‌های مطالعه صحیح را در مدت زمان باقی مانده بیاموزد، برای هر ساعت مشاوره نیز 180 هزار تومان دریافت می‌کنیم.

این موسسات علاوه بر فعالیت در مدت زمان باقی مانده به کنکور، از یک سال مانده به کنکور برنامه‌های درسی فشرده‌ای را برای دانش‌آموزان طراحی کرده و بابت هر جلسه نیز هزینه‌ای از 100 تا 200 هزار تومان دریافت می‌کنند و با تضمین قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه، روش‌های مطالعه را آموزش می‌دهند.

حال مشخص نیست در صورت عدم قبولی دانش‌آموز در رشته و دانشگاه مورد علاقه چه اتفاقی می‌افتد و این موسسات تا چه اندازه پاسخگو خواهند بود؟   

اغلب مشاوران این موسسات نیز دانشجویان دانشگاه‌های مختلف هستند که هیچ سررشته‌ای از مشاوره ندارند.

اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با هشدار به خانواده‌ها درخصوص فعالیت موسسات غیرمجاز می‌گوید:‌ 845 آموزشگاه مجاز در تهران داریم و حدود 950 آموزشگاه به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند ویکی از کارهای ما رصد کردن آنها و معرفی‌شان به مراجع ذی‌صلاح برای ممانعت از ادامه فعالیت است.

وی می‌افزاید:‌ در طول سال گذشته 80 پرونده مربوط به موسسات غیرمجاز را بررسی و به مراجع قضایی ارسال کردیم که حدود 32 آموزشگاه غیرمجاز پلمب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره گردش مالی موسسات آزاد می‌گوید:‌ برآورد ما این است که گردش مالی موسسات مجاز و غیرمجاز 500 میلیارد تومان در سال باشد.

پانسیو‌ن‌های مطالعاتی نیز دام دیگری است که این روزها در مسیر داوطلبان کنکور وجود دارد. موسسات خصوصی که مدعی هستند محیط آرامی را برای مطالعه دانش آموزان فراهم می‌کنند.

با یکی از پانسیون‌های مطالعاتی تماس گرفتیم که مدعی است روزهای تعطیل از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر و روزهای غیرتعطیل از ساعت 8 صبح تا 9 شب پذیرای دانش‌آموزان برای مطالعه هستند.

ارائه مشاوره به دانش‌آموزان و رفع اشکال از جمله خدماتی است که این پانسیون مدعی ارائه آن است و هزینه یک ماه استفاده از این مکان یک میلیون تومان است.

اما آموزش و پرورش شهر تهران درخصوص فعالیت پانسیون‌های مطالعاتی به خانواده هشدار می‌دهد و از آنها تقاضا دارد تا فریب تبلیغات اغواگرانه این مراکز را نخورند.

آنگونه که مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش پایتخت می گوید:‌ این پانسیون‌ها به جهت آسیب‌های اجتماعی و همچنین موارد عدیده غیراخلاقی به هیچ وجه از سوی آموزش و پرورش تایید نمی‌شوند و مجوزی به آنها نداده‌ایم.  

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران به خانواده‌ها هشدار داد که تحت هیچ شرایطی فریب این تبلیغات را نخورند چرا که این پانسیون‌ها برای رفع خستگی دانش‌آموزان از داروهای روانگردان استفاده می‌کنند.

تب کنکور و قبولی در دانشگاه‌های برتر منجر به آن شده تا خانواده‌ها با صرف هزینه های کلان در دام شیادان بیفتند.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 173 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 14:06

استاد ژئوپلیتیک نفت و انرژی دانشگاه براون معتقد است که به سختی می توان قیمتهایی پایین تر از ۳۵ دلار در هر بشکه را برای قیمت نفت پیش بینی کرد.

جف کولگن در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به نوسانات قیمت نفت، پیش‌بینی قیمت نفت را کاری دشوار دانست و ادامه داد: اما اگر مجبور به حدس زدن باشم، باید بگویم که به نظر من قیمت نفت پایین‌تر از 35 دلار نخواهد رفت. چراکه به‌صورت گسترده‌ای شاهد خروج تولیدکنندگان پرهزینه هستیم و از طرفی عرضه کاهش خواهد یافت. همچنین انتظار دارم قیمت نفت پایین 100 دلار باقی بماند، زیرا آمریکا در مقابل هرگونه اسباب افزایش قیمت از خود مقاومت نشان می‌دهد چراکه از آن راه می‌تواند عرضه را بالا نگه دارد.

او با اشاره به مقاله اخیر خود «واشنگتن‌پست» به سیاست‌های اوپک در صادرات نفت اشاره کرد و گفت: درواقع، اوپک به‌ندرت بر نرخ تولید نفت اعضای خود تأثیر می‌گذارد. حتی می‌توان گفت که تقریباً هیچ تأثیری بر قیمت، به‌جز در شرایط نادر نمی‌گذارد. درواقع مطالعه ساختار و نقش اوپک در تأثیرگذاری بر جریان نفتی ده‌ها سال اقتصاددانان را به خود مشغول کرده است.

استاد مرکز تحقیقات میان‌رشته‌ای واتسون دانشگاه براون ایالات‌متحده با بیان اینکه نمی‌توان با قطع و یقین از قیمت نفت در آینده سخن گفت، ادامه داد: البته در این پیش‌بینی نمی‌توان اعتمادبه‌نفس بالایی داشته باشم که همه‌ی آن‌ها محقق خواهد شد؛ چراکه قطعاً نوسانات کوتاه‌مدت، می‌تواند این رقم‌ها را از این مرزها خارج کند.

وی با اشاره به مقاله اخیر خود در «Foreign Affairs» در خصوص شیوه‌ی برخورد کشورهای اوپک با جریان نزولی نفت، ادامه داد: در اینجا دو نظریه وجود دارد که اوپک چگونه می‌تواند با این خبرهای بد کنار بیاید. برای نخستین بار است که اوپک بعد از قیمت‌های پایین یک‌ساله‌ی نفت، با این واقعیت مواجه شده است که عربستان سعودی در برابر سایر اعضای اوپک برای اجازه به بازار، به ‌جای تولید، برای تعیین قیمت دست به تخطی برداشته است. عربستان سعودی میلی به کاهش تولید نفت خود ندارد، چراکه باتحمل از دست دادن بسیاری از هزینه فروش خود آن هم در حالی که قیمت‌های بالاتر بیشتر به نفع دیگران، ازجمله تولیدکنندگان غیر اوپک در ایالات‌متحده و جاهای دیگر بوده، تاب آورده است.

وی ادامه داد: اما در حال حاضر، کشورهایی مانند الجزایر، ایران، عراق و ونزوئلا قصد دارند تا سازمان‌دهی دوباره را سامان داده و شهرت خود را به‌عنوان یک کارتل به آن گره‌زده و کارهایی را که لازم است انجام دهند: یعنی محدود کردن عرضه برای افزایش قیمت. اگر چنین اتفاق نیفتد، آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داده است، اعضای اوپک باید سری از بودجه‌های سنگین و ناآرامی‌های سیاسی را انتظار داشته باشند.

نویسنده کتاب "تجاوز نفتی: وقتی نفت جنگ را شعله ور می سازد" نظریه دیگر اوپک را حفظ روند تولیدی خود دانست و گفت: نظریه دیگر این است که اوپک هدف و روند تولیدی خود را حفظ کند و شاید حتی آن را افزایش دهد ازآن‌جهت که این سیاست‌های نفتی پذیرای بازگشت مجدد اندونزی پس از یک وقفه هفت‌ساله خواهد بود.

او بابیان اینکه بحران اقتصادی چین تأثیر زیادی بر روی سیر نزولی قیمت نفت داشته است، افزود: ازنظر شواهد تاریخی، هر کشوری که بدهی به‌اندازه چین، با توجه به‌اندازه اقتصاد خود، به وجود آورد به‌احتمال‌زیاد باید با بحران اقتصادی سنگینی مواجه شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد که آن‌ها حداقل در چند سال پیش رو با چنین بحرانی دست‌وپنجه نرم کنند. بروز بحران اقتصادی چین، فشار زیادی را در سیر نزولی قیمت نفت ایجاد کرده است. شاید به همین دلیل است که می‌توانیم افت روند رو به بالا اخیر از ژانویه 2016 را شاهدی بر این موضوع بدانیم.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 150 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 14:06

به خودم آمدم متوجه شدم دستم تکان می‌خورد و فریاد اطرافیان را شنیدم زنده شد.

به گزارش پارس نیوز، دختر شاد و سرحالی بودم و دقیقاً به خاطر دارم که شانزده سال و دو روز سن داشتم که این خاطره در زندگیم ثبت شد، زیرا دو روز قبل توسط مادرم که عاشق جشن تولد گرفتن برای بچه‌ها بود یک میهمانی درست و حسابی به مناسبت تولد من برپا شده بود که باعث شد دو تا از دایی‌هایم نیز از تهران به شهر ما (که نزدیک تهران بود) بیایند و اتفاقاً علت مردن و زنده شدن من نیز همان آمدن خانواده دایی‌ام بود، در حقیقت آمدن دختردایی‌ها!  

اجازه دهید ماجرای آن روز را از صبح برایتان تعریف کنم.  

قرار بود آن روز صبح پس از اینکه دایی رسول و دایی رحیم دو روز در خانه ما مانده بودند به تهران برگردند، اما صبح که از خواب بیدار شدیم زن‌دایی رحیم که خیلی مادر شوهرش یعنی مادربزرگ من را دوست داشت گفت:‌ دیشب خواب مادربزرگ خدا بیامرز را دیده، لذا قرار شد قبل از رفتن به تهران سری به قبرستان بزنند و برای مادربزرگ فاتحه‌ای بخوانند. همگی به راه افتادیم و با ماشین دو تا دایی‌ها به قبرستان رفتیم و پس از اینکه فاتحه خواندیم من طبق یک عادت دو ساله، موقع برگشتن نزدیک به صد متر راهم را دور کردم و خود را به مزار شهید گمنامی که از دو سال قبل در شهر ما آرمیده بود رساندم، فاتحه‌ای برایش خواندم و سپس به بقیه ملحق شدم و به طرف خانه راه افتادیم.  

ناگفته نماند که من هر بار به قبرستان شهرمان می‌رفتیم،‌ بی‌آنکه کسی بهم گفته باشد به سراغ آن شهید گمنام می‌رفتم و فاتحه‌ای برایش می‌خواندم، علت این کار را نمی‌دانستم، شاید غربت آن بزرگوار باعث می‌شد این کار را بکنم.

آن روز نیز فاتحه‌ای بر سر مزار آن شیر شجاع و مظلوم خواندم و سوار بر ماشین دایی رحیم به طرف خانه راه افتادیم. در طول مسیر اما دوباره شوخی‌های من و دو تا دختردایی‌ام که در ماشین پدرشان دایی رسول نشسته بودند شروع شد.  

در حقیقت من و مهری و سودابه در تمام ایامی که آنها پیش ما بودند با خانواده ما به تهران می‌رفتند، مدام و بیست و چهار ساعته با هم شوخی می‌کردیم البته گاهی اوقات شوخی‌های ما خطرناک هم می‌شد درست مثل آن روز که مهری از داخل ماشین پدرش به من اشاره کرد برایم یک نامه نوشت! و من که در صندلی عقب نشسته بودم سعی می‌کردم دور از چشم بقیه یک لحظه بدنم را از پنجره ماشین بیرون بیاورم و نامه را از دست مهری (که او نیز همین کار را کرده بود) بگیرم، اما اشتباه دوم و بزرگتر من آن بود که برای این کار خطرناک حتی از دایی رحیم نیز اجازه نگرفتم! همه چیز در عرض چند ثانیه روی داد من که دیدم دستم نمی‌رسد بدنم را بیشتر از پنجره بیرون آوردم  و این کار توام شد با جیغ مادر و دایی رحیم که نمی‌دانست در ردیف عقب چه خبر است به طور غریزی کوبید روی ترمز و همین اتفاق باعث شد من در حالیکه ماشین با سرعت 70 کیلومتر در حرکت بود دچار حالت گریز از مرکز بشوم و مانند یک موشک از پنجره به بیرون پرتاب شوم و درست از ناحیه سر روی آسفالت سقوط کنم و... آخرین چیزی که به یاد دارم صدای پی در پی ترمز ماشین ها بود و صدای فریادهای خانواده ام... و بعد از اینکه دردی شدید در ناحیه مغزم احساس کردم دیگر هیچ نفهمیدم... .

روایت لحظات پس از مرگ

آنچه را در عالم مرگ دیدم فقط می‌توانم به فیلمی تشبیه کنم که هرازگاهی پخش میشد و بعد قطع میشد. نخستین چیزی که دیدم آن بود که سرم پر از خون است و روی زانوی مادرم هستم و او اشک میریزد. صحنه بعد موقعی بود که یک پزشک معاینه‌ام می کرد و به پدرم گفت:‌ متأسفم ... دیر شده ...

 موقعی که دیدم پدرم ضجه زد هر چه سعی کردم به آنها بفهمانم که اشتباه می‌کنند و آن کسی که روی تخت خوابیده من نیستم و من بالای سر آنها – نزدیک به سقف – در حال پروازم آنها متوجه نمی‌شدند. البته در آن لحظه خودم هم نفهمیده بودم که مرده‌ام! تا اینکه آخرین صحنه مربوط به لحظه‌ای بود که در سردخانه بودم و داشتم می دیدم کسانی در اطرافم هستند اما کاری از دستم ساخته نبود و آن لحظه بود که متوجه شدم که مرده‌ام.

اما عجیب بود اصلاً احساس ترس و نگرانی نکردم، بعد به سمت قبرستان حرکت کردم و بی‌اختیار به مزار آن شهید گمنام نگاه کردم ولی همین که تصمیم گرفتم به سوی آن بزرگوار حرکت کنم ناگهان مشاهده کردم از داخل مزار آن شهید گمنام نوری بسیار تابناک و زیبا و قشنگ درست مانند قوس و قزح به بیرون تابیده شد سپس بعد از چند لحظه که آن نور پر حجم ساکن بود به طرف من حرکت کرد اما گویی هر یک قدم که به من نزدیک میشد شاخه‌ای از آن نور تبدیل به یک فرشته میشد. فرشته‌هایی که بال داشتند و پر می کشیدند. اما صورتشان پیدا نبود و به جای چشم و لب و دهان فقط به صورت نوری خوشرنگ مشاهده می شدند و... اما نه، چهره یک نفرشان را می توانستم ببینم که درست میان آنها و حدود یک متر بالای سرشان قرار گرفته بود.  

وقتی کنار من رسید بهم لبخند زد و من نیز پرسیدم تو کی هستی؟

او ابتدا به مزار آن شهید گمنام اشاره کرد و با همان لبخند گفت: تو که بارها به دیدنم آمده‌ای مرا نمی شناسی؟ آن موقع بود که متوجه شدم او همان شهید گمنام است که بارها برایش فاتحه خوانده‌ام لذا از او پرسیدم اینها کی هستند؟ و او با همان تبسم زیبا به آسمان اشاره کرد و گفت: فرشته‌ها! و بعد نگاهش را به بالای آسمان دوخت و چیزی شبیه گردبادی نورانی را که به سویم در حرکت بود نشان داد و گفت: اتفاقاً چند تا از اینها دارند به سوی تو می‌آیند. با شنیدن این حرف خیلی خوشحال شدم که باید به همراه او بروم اما این بار چهره او در هم کشید و گفت: نه... تو هنوز خیلی جوانی... تازه پدر و مادرت چه می‌شوند؟ از شنیدن نام آنها گریه‌ام گرفت. آن شهید بزرگوار گفت: باز هم به سراغ من بیا! این را گفت و همین که تبسم کرد همه چیز در یک ثانیه تمام شد و او رفت و نورها ناپدید شدند و من خواستم دستم را به طرفش دراز کنم که ...

به خودم آمدم متوجه شدم دستم تکان می‌خورد و فریاد اطرافیان را شنیدم زنده شد!!

آری من پس از حدود سه ساعت مردن دوباره زنده شدم. وقتی آنچه را دیدم به خانواده‌ام تعریف کردم پدرم گفت:‌ آن شهید گمنام مهربانی‌های تو را جواب داد و حالا 5 سال از آن روزها می‌گذرد من هر شب جمعه به دیدار آن بزرگوار می‌روم، شهیدی گمنام که شاید برای همه گمنام باشد اما برای من نه... .

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 170 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 14:06

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص قرارداد‌های ایرباس و بوئینگ توضیحاتی ارائه کرد.

 علی عابدزاده در گفت‌وگو با «ایران»، با بیان اینکه ناوگان هوایی ایران بسیار فرسوده است، گفت: از بین 250 هواپیمای موجود در کشور 230 هواپیما نیازمند جایگزینی است.

وی بر همین اساس تأکید کرد که ایران برای نوسازی صنعت هواپیمایی خود ضمن مذاکره با شرکت‌های هواپیماسازی بزرگ دنیا به دنبال ایجاد تنوع در خرید هواپیماست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تأیید توافق با شرکت بوئینگ اعلام کرد که در چندین مرحله بین ایران ایر و نمایندگان شرکت بوئینگ مذاکراتی انجام شد و دو طرف به یک توافق مکتوب در زمینه خرید هواپیما رسیدند.

عابدزاده تعداد هواپیماهای توافق‌شده را 100 فروند عنوان کرد که قرار است از طریق فاینانس در اختیار ایران قرار گیرد. با این حال وی رقم قرارداد نهایی با این شرکت را که از سوی برخی منابع غربی 17 میلیارد دلار عنوان شده است، قطعی ندانست و اعلام کرد که جزئیات ساز و کار و توافق‌های مالی در این حوزه پس از مذاکرات بیشتر مشخص خواهد شد.

وی گفت: شرکت بوئینگ درخواست رسمی خود برای کسب مجوز نهایی فروش هواپیما را به خزانه‌داری آمریکا ارائه کرده و قرار است پس از کسب این مجوز، متن قرارداد نهایی بین دو طرف منعقد شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ارائه زمانبندی خاصی برای عملیاتی شدن این قرارداد خودداری کرد و گفت تا زمانی که مجوز انعقاد قرارداد از سوی خزانه‌داری آمریکا صادر نشود نمی‌توان زمان دقیقی در خصوص انعقاد و اجرای قرارداد ارائه کرد.

عابد‌زاده همچنین عنوان کرد که مذاکرات با بوئینگ از مدت‌ها پیش و بر اساس درخواست این شرکت و همچنین علاقه‌مندی سازمان هواپیمایی به جریان افتاده و بوئینگ در این مذاکرات بسیار جدی بوده است. با این حال وی اظهار کرد که ایران در زمینه انعقاد این قرارداد هیچ عجله‌ای به خرج نمی‌دهد و از آنجا که آمریکا همواره از فرسودگی ناوگان هوایی ایران به عنوان یک اهرم فشار استفاده کرده است، ایران در این مذاکرات کاملا احتیاط به خرج می‌دهد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین به آخرین تحولات مربوط به قراردادایرباس اشاره کرد و گفت که مانع نهایی در این زمینه تنها مجوز وزارت خزانه‌داری امریکاست.

وی با اعلام اینکه شرکت ایرباس درخواست رسمی خود را به وزارت خزانه‌داری آمریکا ارائه داده و منتظر صدور مجوز است، خاطرنشان کرد: فاینانس این قرارداد اصلا مایه نگرانی نیست و با چند مجموعه در این راستا توافق‌هایی صورت گرفته است و تنها مسأله‌ای که اجرا و عملیاتی کردن قرارداد معطل آن است همان مجوز خزانه‌داری است.

عابدزاده همچنین به رفع محدودیت پروازهای هما در آسمان اروپا پس از 6 سال اشاره کرد و این واقعه را تحول بسیار مهمی در صنعت هوایی کشور دانست که با یک روند دقیق و کارشناسی شده و با حضور نمایندگان اتحادیه اروپا و ایکائو به سرانجام رسیده است.

وی در این خصوص گفت: در پی سفر متخصصان کمیسیون اروپا شامل نمایندگان آژانس ایمنی هوانوردی اروپا و اعضای منتخب اتحادیه اروپا به تهران و ارزیابی عملکرد ایمنی قسمت‌های مختلف عملیاتی این شرکت از جمله عملیات، مهندسی و تعمیرات، خدمات فرودگاهی و ایمنی و تضمین کیفیت، رأی سال 2010 میلادی این اتحادیه مبنی بر ممنوعیت بخشی از ناوگان این شرکت برای پرواز به اتحادیه اروپا لغو شد.

عابدزاده به موضوع دلالی خرید هواپیما نیز اشاره کرد و ضمن تأیید این موضوع گفت: در دوران تحریم خرید هواپیما به دلیل سختی‌های زیادی که داشت بسیار پیچیده بود و از آنجا که از طریق چندین واسطه و شرکت این خریدها انجام می‌شد، هزینه به مراتب بالاتری از قیمت واقعی هواپیما از طرف ایران داده می‌شد.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 189 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 13:04

براساس مصوبه مجلس در قانون بودجه 95 سقف وام ازدواج جوانان برای هر یک از زوجین از 3 به 10 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 4 ساله افزایش یافت. باشنیدن این خبرزوج‌های زیادی امیدوار شدند که بتوانند بخشی از هزینه زندگیشان را تامین کنند اما بسیاری از بانک‌ها بعد از منتشر شدن این خبر نسبت به پرداخت آن اظهار ناتوانی کردند و بر این اساس زوج‌های جوان چشم به راه نشسته اند تا ببینند سرانجام دریافت وام 10 میلیون تومانی چه خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدحسین میرمحمدی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس مصوبه قانونی بانک‌ها مکلف به پرداخت وام 10 میلیون تومانی هستند و در این میان معاون نظارت بانک مرکزی وظیفه دارد که بر این موضوع نظارت داشته تا بر اساس مصوبه مذکور بانک‌ها نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

وی با اشاره به تاثیر افزایش وام ازدواج بر بهبود مشکلات زوج‌های جوان گفت: با توجه به شرایط موجود و وام‌های 3 میلیون تومانی می‌توان گفت که پرداخت وام 10 میلیون تومانی ازدواج می‌تواند در تشکیل زندگی جوانان و بهبود مشکلات آنها تاثیرگذار باشد.

میرمحمدی ادامه داد: با توجه به آنکه منابع بیشتری در این خصوص در دسترس نیست این امر در صورت تحقق می‌تواند گامی رو به جلو باشد چرا که بانک‌ها به دلایل متعددی تمایل به پرداخت این میزان وام را ندارند.


ضرورت توجه بانک مرکزی به تامین منابع مالی بانک‌ها

گفتنی است که بخش قابل توجهی از مشکلات جوانان با استفاده از این وام‌ها می‌تواند مرتفع شود. همچنین محمد غفوری کارشناس بانک گفت: افزایش وام ازدواج اقدام خوب و مناسبی است اما نباید فراموش کرد که نیاز به یکسری اقدامات اساسی دارد.

وی با بیان اینکه آیا دولت منابع خاصی را به بانک‌ها ابلاغ کرده یا اینکه بانک‌ها بایستی از عملکرد داخلی خود برای پرداخت این وام استفاده کنند گفت: تامین منابع افزایش وام ازدواج از جمله مسائل بسیار مهمی است که می‌بایست از سوی بانک مرکزی مورد توجه قرار گیرد چرا که آمارها بیانگر این هستند که قدرت وام‌دهی بانک‌ها در چند سال اخیر به شدت کاهش یافته است.

غفوری ادامه داد: با توجه به آنکه تامین منابع مالی و کمبود آن در بانک‌ها امری مهم به شمار می‌رود، لازم است که راهکاری روشن برای این امر در نظر گرفته شود.

کارشناس بانک با اشاره به آنکه ابلاغ و بخشنامه بانک مرکزی به چاپ پول منجر نمی‌شود بیان کرد: بانک مرکزی بایستی از روش‌های خاصی برای تجهیز منابع مالی بانکی استفاده نماید چرا که بانک‌ها به شدت به دنبال تامین منابع مالی هستند. اما به سبب افزایش نرخ تمام شده پول به سادگی نمی‌توان آنرا برای کشور تامین کرد و از این رو در چند سال اخیر بانک‌ها شرایط نامساعدی را در خصوص اعطای تسهیلات تجربه نموده‌اند.

تسهیلات 10 میلیونی ازدواج رقم چشمگیری نیست

در این راستا فرامرزی کارشناس بانک بیان کرد: بطور یقین اینگونه تسهیلات می‌تواند برخی از مشکلات جوانان را حل نماید اما نباید فراموش کرد که اعطای اینگونه تسهیلات به نقدینگی بانک‌ها و سیاست پولی بانک مرکزی بستگی دارد.

وی افزود: گرچه تسهیلات 10 میلیون تومانی رقم چشمگیری نیست که بتواند ابزار تشویقی برای ازدواج جوانان باشد اما به هر حال لازم است که بانک مرکزی در اجرای این مصوبه و پرداخت آن از سوی بانک‌ها نظارت داشته باشند.

حال باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا پرداخت وام 10 میلیون تومانی ازدواج از سوی بانک‌ها صورت می‌گیرد یا خیر.

در همین راستا ما برای صحت و سقم پرداخت وام با برخی از شعب بانک ها تماس گرفته تا از این موضوع با خبر شود.

اسامی بانک‌ها

آیا وام ازدواج 10 میلیون تومانی پرداخت می‌کنید؟

بانک سپه

خیر

بانک ملت

بلی

بانک تجارت

بلی

بانک انصار

خیر

بانک سامان

خیر

بانک رفاه

خیر

بانک قوامین

-----

بانک قرض مهر الحسنه ایران

بلی

بانک ملی

بلی در صورت تاریخ ازدواج از 4.03.95 به بعد

بانک اقتصاد نوین

بلی

بانک پارسیان

خیر

بانک ایران زمین

خیر

بانک کشاورزی

خیر

بانک توسعه تعاون

بلی

بانک دی

بلی از مردادماه آغاز می شود

بانک حکمت ایرانیان

خیر

موسسه مالی و اعتباری عسکریه

خیر

بانک مسکن

بلی در صورت انتظار

بانک قرض الحسنه رسالت

خیر

پست بانک

خیر

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 164 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 13:04

یک کارشناس مسکن درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد در بخش مسکن گفت: آن‌چه به سپرده‌های کوچک، قدرت می‌دهد جمع آنهاست که اگر اقدام اخیر بانک‌ها مبنی بر کاهش سود بانکی به 15 درصد محقق شود سپرده‌های بانکی در اقتصاد کشور بلااثر رها خواهد شد.

ایرج رهبر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فلسفه‌ی سپرده‌گذاری در بانک ها مبتنی بر جمع‌آوری سپرده‌های خرد برای سرمایه‌گذاری در اهداف مدنظر نظام بوده است. بنابراین سرمایه‌های خرد باید به سمتی که برنامه‌ریزی‌های کلان مشخص کرده سوق پیدا کند.

وی افزود: این پیش‌فرض که  سود بانکی را کم کنیم تا مردم پولشان را از بانک بیرون بیاورند و به تولید یا کارهای عمرانی بپردازند شاید برای سپرده‌های کلان توجیه‌پذیر باشد اما در سپرده‌های خرد جوابگو نیست.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که سپرده‌های خرد به تنهایی توان لازم برای اثرگذاری در اقتصاد کلان را ندارد، گفت: آن‌چه به سپرده‌های کوچک، قدرت می‌دهد جمع آنهاست که اگر اقدام اخیر بانک‌ها مبنی بر کاهش سود بانکی به 15 درصد محقق شود سپرده‌های بانکی در اقتصاد کشور بلااثر رها خواهد شد.

به گفته رهبر، این‌که صرفا بانک‌ها سود سپرده را کم کنند اما سود وام بانکی را کاهش ندهند، با سیاست‌های قبلی مغایر است. مردم باید پولشان را به بانک بسپارند و بانک طبق سیاست‌های کلان، سرمایه‌ها را از طریق تسهیلات به سمت اهداف اقتصادی، اشتغال، تولید و عمران سوق دهد.

وی سر درآوردن سپرده‌های خرد به دست سودجویان را از جمله پیامدهای احتمالی طرح کاهش سود بانکی به 15 درصد عنوان و تاکید کرد: تجربه نشان داده وقتی سپرده‌های خرد از بانک‌ها بیرون کشیده می‌شوند به دست موسسات غیرمجاز و افرادی می‌افتند که با نرخ‌های 25 تا 30 درصد به سپرده‌ها بهره پرداخت می‌کنند و پس از مدتی کلاهبرداری هایی اتفاق می‌افتد که از یک سو مردم و از سوی دیگر اقتصاد کشور ضرر می‌کند.

این کارشناس مسکن درخصوص تاثیر کاهش نرخ بهره بانکی بر بازار اجاره گفت: طی سال‌های اخیر صاحب خانه‌ها با سپردن پول پیش به بانک‌ها سود بانکی 30 درصد دریافت می‌کردند که این مساله دیگر ممکن نیست. بنابراین موجر مجبور می‌شود نقدی اجاره را بالا ببرد که ممکن است در بخش اجاره مشکلاتی ایجاد کند.

رهبر درباره پیش‌بینی از آینده بازار مسکن گفت: تا وقتی که وضعیت اقتصادی در کل اقتصاد کشور رونق نگیرد رکود مسکن ادامه خواهد داشت. اصل مساله به توان خرید مردم برمی‌گردد که باید تحولی در این خصوص ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اغلب خریداران مسکن کسانی هستند که این کالا را برای سرمایه‌گذاری می‌خرند؛ زیرا به دلیل حباب قیمت‌ها متقاضی مصرفی در بازار وجود ندارد و تا زمانی که این وضعیت ادامه دارد، رکود نیز ادامه خواهد داشت.

این کارشناس مسکن به ثبت نام 47 هزار نفر برای وام 80 میلیون تومانی اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز کشور به 1 تا 1.5 میلیون واحد مسکونی، رقم 47 هزار فقره وام به هیچ عنوان نمی‌تواند بازار را تحریک کند.

رهبر در پاسخ به این سوال که آیا بخش عرضه توان تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال دارد؟ گفت: بله، تجربه صنعتی‌سازی در بخش مسکن مهر این ادعا را ثابت کرد. ما تا دلتان بخواهد کارگر ساختمانی داریم. درخصوص ماشین‌آلات، تجهیزات و مصالح ساختمانی هم مشکلی وجود ندارد. 2 میلیون و 300 هزار مسکن مهر توسط انبوه‌سازان ساخته شد که البته اگر مشکلات تسهیلات بانکی و سهم آورده متقاضیان در پروژه‌ها وقفه ایجاد نمی‌کرد سال‌ها پیش باید مسکن مهر به اتمام می‌رسید.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 122 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 13:04

نبض قیمت دلار، یورو و درهم امارات به عنوان پرطرفدارترین ارزهای مورد معامله در بازار آزاد ارز کشور از 8 صبح تا 18 عصر چگونه می زند؟ شما می توانید راس هر ساعت از میانگین قیمت خرید و فروش دلار آمریکا، یورو و درهم امارات در صرافی های مجاز اطلاع کسب کنید.

به گزارش تابناک اقتصادی، جدول زیر میانگین قیمت خرید و فروش دلار آمریکا، یورو و درهم امارات راس هر ساعت نشان می دهد. توضیح اینکه این جدول ساعت به ساعت به روز رسانی می شود.

میانگین قیمت خرید و فروش دلار، یورو و درهم امارات در بازار آزاد ارز ایران
ساعتدلار آمریکایورودرهم امارت
خریدفروشخریدفروشخریدفروش
از 8:00 تا 9:0034585
34727
39122
39549
---
---
از 9:00 تا 10:00





از 10:00 تا 11:00





از 11:00 تا 12:00





از 12:00 تا 13:00





از 13:00 تا 14:00





از  14:00 تا 15:00





از  15:00 تا 16:00





از 16:00 تا 17:00





از  17:00 تا 18:00





میانگین قیمت روز






اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 163 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 12:00

خاخام های تندرو صهیونیست با صدور فتوایی از شهرک نشینان خواسته اند به منظور کوچاندن فلسطینی ها از روستاها و مناطق خود آب آشامیدنی آنها را مسموم کنند.

به گزارش مهر به نقل از فلسطین الیوم، خاخام های تندروی صهیونیست طی فتواهایی از شهرک نشینان صهیونیست خواسته اند به منظور کوچاندن فلسطینی ها از روستاها و مناطق خود و یا کشتن آنها، آب آشامیدنی آنها را مسموم کنند.

از سوی دیگر دفتر ملی دفاع از زمین و مقاومت در برابر شهرک سازی نسبت به پیامدها و خطرات این فتاوی صهیونیستی هشدار داد. این دفتر در گزارشی اعلام کرد که هدف از فتوای خاخام های صهیونیست برای مسموم کردن آب شرب فلسطینی ها مجبور کردن ساکنان محلی به ترک روستاها و مناطق خود است تا به این ترتیب شهرک نشینان بر اراضی و زمین های آنها سیطره یابند.

بنا بر اعلام این دفتر «شلومو ملمید» رئیس شورای موسوم به «شورای خاخام های شهرک های صهیونیستی» فتوایی را صادر کرده است که شهرک نشینان صهیونیست را جایز می سازد آب آشامیدنی روستاها و مناطق فلسطینی در تمام کرانه باختری اشغالی را مسموم کنند.

دفتر ملی دفاع از زمین و مقاومت در برابر شهرک سازی در گزارش خود این فتوا را با دیگر فتواهای صهیونیستی که سرقت از شهروندان عرب و همچنین سرقت و تخریب محصولات زیتون فلسطینی ها را جایز دانسته و موجب حوادث زیادی شده بود، مشابه دانسته است.

این دفتر همچنین نسبت به تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای حمایت مالی جدید به مبلغ ۷۴ میلیون شیکل از شهرک های صهیونیستی که قرار است طی نشست روز یکشنبه به بهانه های مختلف از جمله اوضاع امنیتی صورت گیرد، هشدار داد.

لازم به ذکر است که گزارش سالانه دفتر امور انسانی سازمان ملل که بتازگی منتشر شده است از نتایج نگران کننده ای در خصوص تخریب منازل فلسطینی ها پرده برداشت. در همین راستا «دیوید کاردن» رئیس این دفتر در اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرد که روند تخریب منازل شهروندان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی خطر کوچ اجباری فلسطینی ها را افزایش می دهد.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 170 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 12:00